مدیرجهاد کشاورزی فاروج گفت: قیمت شیر در حال حاضر روند صعودی داشته و امیدواریم مشکل عدم خرید نقدی شیر توسط کارخانجات بهتر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب اله مقتدر مدیرجهاد کشاورزی فاروج گفت: میانگین قیمت خریداری از دامداران سنتی به ازای هر کیلو شیر تحویلی ۲۵ هزار ریال و میانگین قیمت شیر دریافتی از دامداران صنعتی ۲۷ هزار ریال است.

مقتدر  افزود: قیمت مصوب شیر بر اساس اعلام انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وزارت صمت به ازای هر کیلو شیر تحویلی درب دامداری با بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار و درصد چربی ۲/۳ به میزان ۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال بوده که به ازای هر کیلو یک دهم در افزایش یا کاهش درصد چربی شیر، میزان ۳۶۰ ریال به قیمت خرید شیر افزوده یا کاسته می‌شود.

او  در خصوص تغییرات قیمت نهاده‌های دامی نیز گفت: در بازه زمانی اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ قیمت خرید جو از ۱۹ هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هرکیلو جو به ۲۲ هزار ریال و قیمت کنسانتره گاو پر شیر به ازای هرکیلو کنسانتره از ۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال به ۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال افزایش قیمت داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی فاروج اظهار داشت: بر اساس بازدید میدانی و واکسیناسیون‌های صورت گرفته توسط دامپزشکی تقریبا تعداد ۴ هزار راس گاو شیرده در سطح شهرستان وجود دارد که میانگین شیر تولیدی در دامداری‌های سنتی و صنعتی شهرستان تقریبا روزانه ۳۵ تا ۳۹ تن است.

مقتدر گفت: در شرایط فعلی استقبال کارخانجات به خرید شیر از دامداران نسبت به بازه زمانی اسفندماه ۹۸ و فروردین ۹۹ بیشتر شده و قیمت شیر نیز روند صعودی داشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.